Ne zatvaraju se škole niti se čini išta na štetu učenika

Prvi potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Branko Ružić ocenio je da su besmislene spekulacije koje su se pojavile u javnosti da Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja nastoji da zatvori seoske škole spajanjem odeljenja različitih razreda.

Ružić je u izjavi za javnost objasnio da Ministarstvo prosvete ne zatvara škole niti čini išta na štetu učenika i poručio da je prioritet Ministarstva uvek bio i biće – učenik.

On je naveo da spajanje učenika različitih razreda nije gašenje škole, kao što je to predstavljeno u javnosti, niti je novina u sistemu obrazovanja i vaspitanja.

Prema njegovim rečima, ovakav vid nastave primenjuje se godinama unazad u pojedinim manjim mestima u školama sa malim brojem učenika od prvog do četvrtog razreda.

Takve škole su i danas i realnost i potreba. Upravo na predlog direktora, poslednjim izmenama Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja, data im je mogućnost, a ne obaveza, da zbog bolje organizacije i kvaliteta nastave, spoje učenike različitih razreda i od petog do osmog razreda, ukazao je on.

Prvi potpredsednik Vlade je istakao da tendencija Ministarstva ovim novinama u zakonu nije da škole ugasi, već da se omogući model nastave koji će za decu biti podsticajan i koji će im omogućiti socijalizaciju i timski rad koji su veoma važan segment obrazovanja i kvalitetnog razvoja učenika.

Ružić je napomenuo da i danas, postoje mesta u Srbiji u kojima školu pohađa samo šest učenika od prvog do osmog razreda, kao i da je trenutno 69 osnovnih škola sa manje od 50 učenika, a ne 350 kako se navodi u medijima.

On je rekao da razume i da pojedini izlaze u javnost radi političke promocije ili borbe za funkciju, ali šta god da je motiv, javnosti treba da se kaže istina i svi treba da budemo svesni činjenice da se decenijama unazad suočavamo sa belom kugom, da je ona karakteristična za male seoske sredine i da su se neke škole zatvorile same od sebe, jer nije bilo više učenika u tim mestima.

Važno je podvući da, kada je reč o matičnim školama, prošle godine nijedna nije zatvorena. Dešavalo se da je privremeno prestalo sa radom neko izdvojeno odeljenje škole jer u toj školskoj godini nije bilo učenika koji su stasali za upis u prvi razred, kao i učenika u bilo kom drugom razredu osnovne škole. Bilo je slučajeva i da su ponovo otvarane kada su stasale nove generacije ili je došlo do priliva stanovništva, ukazao je ministar prosvete.

Ružić je zaključio da je svaka aktivnost Ministarstva prosvete usmerena ka unapređenju i ostvarenju jednakog pristupa obrazovanja za sve učenike, kao i da se odluke o promeni u obrazovno-vaspitnom sistemu donose na bazi dijaloga, sagledavajući predloge zaposlenih u sistemu obrazovanja i vaspitanja, koji se suočavaju sa određenim situacijama na terenu.

POSTINFO

POSTINFO

Na tvojoj strani!

Sledeći post

Dobrodošli nazad!

Prijavite se na svoj nalog ispod

Preuzmi svoju lozinku

Unesite svoje korisničko ime ili adresu e-pošte da biste resetovali lozinku.

Dozaj novu Playlistu

Istaknute vesti za 25.02.2024. Istaknute vesti za 24.02.2024. Istaknute vesti za 23.02.2024. Istaknute vesti za 22.02.2024. Istaknute vesti za 21.02.2024. Istaknute vesti za 20.02.2024.