Od sledeće godine, putarina u Srbiji će se naplaćivati ne samo na auto-putevima, već i na brzim saobraćajnicama, kao i na određenim magistralnim putevima koji su pod velikim opterećenjem, najavio je Goran Vesić, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. On je takođe naveo da će biti osnovano posebno preduzeće koje će se isključivo baviti naplatom putarine.
“Prema našem zakonu, putarina se trenutno naplaćuje samo na auto-putevima. Međutim, do 2026. godine očekujemo da će biti završeno skoro 180 kilometara brzih saobraćajnica, nakon čega će početi naplata i za njihovo korišćenje. Naplata neće biti preko rampi, već putem satelitskog praćenja vozila. Cena putarine na brzim saobraćajnicama neće biti ista kao na auto-putevima, ali će se korišćenje naplaćivati”, izjavio je Vesić u intervjuu za Blumberg Adriju.
Na pitanje zašto se osniva posebno preduzeće za naplatu putarine, Vesić je odgovorio da se očekuje da će, sa naplatom putarine na auto-putevima, brzim saobraćajnicama i najvećim šleperima na pojedinim magistralnim pravcima, prihod biti oko tri puta veći nego ove godine, kada se očekuje više od 40 milijardi dinara. Takav posao, kako je naveo, prevazilazi kapacitete “Puteva Srbije”.
Ministar je takođe ukazao na potrebu za reorganizacijom putarskih firmi, tako da će jedna firma biti zadužena samo za auto-puteve, druga za sve ostale puteve, a treća će se baviti naplatom putarine.
Na pitanje kada će država prestati da subvencioniše “Puteve Srbije”, s obzirom na prihod od naplate putarine, koji je godišnje oko 33,7 milijardi dinara, ministar je objasnio da se putevi ne mogu rekonstruisati samo iz tog izvora, s obzirom da u Srbiji postoji oko 6.000 kilometara magistralnih puteva koje treba rekonstruisati, od ukupno 15.000 kilometara.
Zbog toga država ima obavezu da ulaže u putnu infrastrukturu, ali je naglasio da to nisu klasične subvencije, jer se ta sredstva koriste za rekonstrukciju puteva, a ne za plate.
Govoreći o zajedničkim tagovima sa zemljama u okruženju, Crnom Gorom, Hrvatskom i Grčkom, koji nisu proradili u skladu sa najavama, Vesić je rekao da se to nije dogodilo zbog nerealnih obećanja i nerada pojedinih ljudi u “Putevima Srbije” koji su zaduženi za primenu sistema jedinstvene naplate putarine.