Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Goran Vesić, izjavio je za Radio-televiziju Vojvodine da će sve pruge u Vojvodini biti potpuno rekonstruisane, čime će železnički saobraćaj postati dominantan u narednim godinama. Istovremeno, pokrajina će biti obogaćena mrežom auto-puteva i brzih saobraćajnica.
Deonica brze pruge od Novog Sada do Subotice, duga 108 kilometara, biće završena pre roka, a već u avgustu se očekuje sertifikacija pruge za standarde Evropske unije. Redovne linije Beograd – Novi Sad – Subotica počeće sa radom u decembru, a putovanje od Beograda do Subotice trajaće samo sat i 10 minuta.
Vesić je takođe naglasio da će Mađarska do 2026. godine završiti svoju deonicu pruge do granice sa Srbijom, omogućavajući putovanje brzom prugom do Budimpešte za dva sata i 45 minuta. Planirano je da pasoške kontrole budu u Beogradu, Novom Sadu, Subotici i Budimpešti, radi ubrzanja protoka putnika.
Projekti obnove 250 kilometara regionalnih pruga u Vojvodini su u završnoj fazi, uključujući prugu od Pančeva do Subotice, kao i prugu Vrbas – Sombor. Ove pruge će biti elektrificirane i opremljene novom signalizacijom, predviđene za brzine do 120 kilometara na sat.
Ministar je istakao i napredak u izgradnji auto-puta Bački breg – Srpska crnja, kao i auto-puta Beograd – Zrenjanin – Novi Sad, čija se deonica do Kovačice očekuje da bude završena do 2026. godine. Pored toga, spomenut je i Fruškogorski koridor, koji će do juna 2026. godine biti potpuno završen.
Završetak kompletnog projekta rekonstrukcije železničke stanice u Novom Sadu najavljen je za april, što će dodatno doprineti modernizaciji i efikasnosti železničkog saobraćaja u regionu. Vojvodina se time pozicionira kao lider u razvoju saobraćajne infrastrukture u regionu.