Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obilazi danas završne radove na vijaduktu kod Vrbasa. On je najavio da će se od Beograda do Subotice stizati za sat i 15 minuta
– Presrećan sam, svi vaši rezultati su izvanredni – rekao je Vučić i dodao da će pruga biti puštena u rad čim bude završesna, a izvođač je rekao da će to biti do kraja 2024. godine.
– Od Beograda do Subotice će se stizati za sat i 15 minuta! Ovo su neverovatne promene. Pruga će biti puštena u rad u decembru sledeće godine – istakao je predsednik.
Ovo su stvari koje menjaju lice Srbije.
– To je potpuno druga zemlja, onda počinjemo da vodimo računa i o drugim trasama. Sada ćemo da pravimo planove kako da popravimo fasade – rekao je predsednik.
– Soko je od marta prevezao 3,1 miliona putnika. Razmišljamo da li u ovom ili u sredećem mandatu da proširimo auto-put za Novi Sad i to za još dve trake sa obe strane – naglasio je Vučić.
Dodao je da ljudi vole vozove, ali ih nije bilo.
– Međutim, ljudi sve bolje žive i zarađuju i više automobila. Više od jednog po porodici i zato moramo da gradimo i pruge i puteve – rekao je predsednik Srbije,
Naveo je da će se od Vrbasa do Novog Sada putovati 15 minuta.
– To su velike stvari, ljudi će polako da se izmeštaju iz grada i to viša srednja klasa i bogatiji. 2024. godina je godina u kojoj ćemo otvoriti najveći broj puteva i pruga, 2024. je godina rezultata. Bolje da smo imali izbore tada, imali bismo miliona glasova razlike – naglasio je Vučić.
Ovo su velike promene za našu državu, iz centra Beograd do centra Subotice stizaće se za 75 minuta. Od decembra ćemo imati liniju na svakih sat vremena, dok nam u martu 2025. godine stignu novi vozovi. U budućnosti će se od Beograda do Budimpešte stizati za 2 sata i 45 minuta.
– Subotica je jedan od najlepših gradova u Srbiji, o Paliću da ne pričam. Moramo da vidimo kako ćemo u budućnosti da čistimo jezero, da privučemo što više turista, pre svega iz Mađarske. To će značiti mnogo za ljude – rekao je Vučić.
– Do 1. decembra 2026. godine moramo da zaršimo sve radove – poručio je Vučić.
Upitan o upadu kosovske policije u Rajsku Banju, on rekao da je cilj Prištine da se zatre srpska imovina, a onda i srpsko ime i prezime na Kosovu i Metohiji uz glasno ćutanje međunarodne zajednice.
– Ali, opstaće i Srbi i naša imovina – podvukao je Vučić.
O izborima
– Očekivali su pobedu, znaju da je sve bilo čisto i da su ovo rezultati i zato su potpisali sve zapisnike – rekao je predsednik Srbije i naveo da opozicija nije spremna da prizna poraz i čestita.
Podvukao je da nema vremena za gubljenje i da će oni nastaviti da vode zemlju napred.
Kako kaže, čestitke je nakon izbora dobio od svih zemalja u okruženju koje su članice EU.
Govoreći o najavama opozcije da će blokirati saobraćaj, Vučić je ocenio da će samo policija morati da ih brani da ih ljudi ne linčuju.
On je istakao da će republički izbori biti okončani 30. decembra, a beogradski malo kasnije.
– Ako Nestorović ostane pri tome da neće nikoga da podrži idemo na nove izbore – rekao je Vučić i dodao da će parlament biti vrlo brzo konstituisan.
Naglasio da je lista „Srbija ne sme da stane“ na nivou republike dobija gotovo duplo više glasova u odnosu na političke protivnike.
Vučić je istakao da je za njega najveće briga hoće li SNS uspeti sebe da menja uspešno, a što se države tiče – nastavićemo da radimo.
Vijadukt – najveći i najsloženiji građevinski objekat
Vijadukt u Vrbasu se nalazi na delu treće deonice međunarodne brze pruge od Beograda do Budimpešte.
Reč je o najvećem i najsloženijem građevinskom objektu, pošto će na 108 kilomtara brze pruge između Novog Sada i Subotice ukupno biti izgrađeno 58 objekata.
Vijadukt u Vrbasu jedan je od četiri objekta koji će biti izgrađen iznad kanala Dunav – Tisa – Dunav (DTD). Ukupne je dužine oko 1.417 metara i biće dvokolosečan, sa razmakom koloseka od četiri i po metra.
Svi stubovi novog železničkog vijadukta u Vrbasu su armiranobetonski, dok se čeličnim konstrukcijama premošćava ukupno osam raspona, svaki dužine 48,7 metara.
Radovi na izgradnji novog vijadukta u Vrbasu počeli su 1. jula 2022. godine i obuhvataju pripremne i zemljane radove, izradu fundamenata i stubova, izradu jarmova i pomoćnih konstrukcija, ali i montažu čelične konstrukcije preko jarmova, betoniranje kolovozne ploče, rušenje pomoćnih konstrukcija i uklanjanje rečnih jarmova, završetak zemljanih radova i radova na izradi stuba, kao i ugradnju dilatacionih spojnica, hidroizolaciju, zaštitu od korozije i ispitivanje vijadukta probnim opterećenjem.
Na izgradnji mosta u prvoj polovini decembra ove godine u toku su bili radovi na armiranju i betoniranju donje i gornje ploče, zatim armiranje revizionih staza, zavarivanje i montaža elemenata mostovske rešetke, kao i hidroizolacioni radovi.
Izgradnjom novog železničkog vijadukta u Vrbasu prugom će ovaj grad biti premošćen, čime će celokupna bezbednost saobraćaja biti podignuta na najviši nivo, kažu u srpskim železnicama.
Izgradnja brze pruge Novi Sad – Subotica za brzinu od 200 kilometara na sat je u punom jeku i intenzivno se gradi na velikom broju lokacija duž cele trase.
Ugovoreni rok za završetak radova je do kraja avgusta 2025, ali je planirano da radovi budu završeni do kraja 2024. godine.
Na deonici Novi sad – Subotica, kako je ranije najavljeno, biće izgrađeno 30 nadvožnjaka, 13 podvožnjaka, pet galerija, kao i po dva pešačko-biciklistička pothodnika i potporne konstrukcije uz galeriju.
Projektom je predviđena rekonstrukcija devet železničkih stanica: Novi Sad, Sajlovo, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica, kao i tri nove stanice sa staničnim kapacitetima: Rumenka, Vrbas i Lovćenac.
Pruga za velike brzine od Beograda do Budimpešte predstavlja najvažniji projekat u okviru inicijative „Pojas i put“. Izvođač radova je kineski konzorcijum, a pruga će biti elektrificirana i opremljena savremenim signalno-sigurnosnim uređajima.
Na čitavoj deonici pruge za velike brzine Beograd – Novi Sad – Subotica – Kelebija neće biti putnih prelaza. Nakon Kelebije, srpske pruge biće povezane sa 152 kilometra pruge u Mađarskoj, gde bi radovi trebalo da budu završeni do kraja 2025. godine.