Elektroprivreda Srbije (EPS) saopštila je da je produžila do 29. januara rok za plaćanje novembarskih računa sa popustom od pet odsto, kao i za plaćanje decembarskog računa za struju. Ova odluka je doneta kako bi se olakšalo kupcima koji su bili pogođeni hakerskim napadom na EPS, koji je otežao isporuku i naplatu novembarskog računa za struju domaćinstvima, potvrđeno je Tanjugu u toj kompaniji.
Naši kupci ne smeju da trpe zbog poteškoća koje je EPS imao usled sajber napada, zato je produžen rok za popust za redovno plaćanje, neće biti zateznih kamata, niti isključenja. Hakerski napad nema veze sa načinom obračuna, jer se obračun vrši na osnovu očitavanja brojila koje je u nadležnosti “Elektrodistribucije Srbije” – rekli su u EPS-u.
Oni su dodali da očekuju da će elektronsko plaćanje računa biti moguće od sledeće sedmice, kada bi trebalo da počne da radi i portal “Uvid u račun”. Takođe, podsetili su da se reklamacije za sada dostavljaju pisanim putem, na šalterima EPS-a. U toj kompaniji ističu da njihovi IT stručnjaci “maksimalno” rade na zaštiti sistema i podataka i da im je postizanje bezbednosti sistema i podataka prioritet u ovom trenutku. Naglašavaju i da EPS ne sprovodi istragu zbog hakerskog napada u decembru.
Izvršni direktor za snabdevanje u EPS-u Radovan Stanić jutros je za RTS pojasnio da građani koji su platili novembarski račun u visini oktobarskog ostvariće popust za redovno plaćanje na ceo iznos računa za novembar, dok će razlika u iznosima biti prikazana na računu za decembar kao dug iz prethodnog obračunskog perioda na koji neće biti obračunata kamata. On je takođe rekao da je EPS pre Nove godine odštampao i isporučio račune za struju domaćinstvima “Pošti Srbije” i da očekuje da su oni ovih dana stigli na prave adrese.