Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao je radove na izgradnji brze saobraćajnice (Ib reda) granični prelaz sa Mađarskom (Bački Breg) – Sombor – Kula – Vrbas – Srbobran – Bečej – Novi Bečej – Kikinda – granični prelaz sa Rumunijom (Srpska Crnja).
– Dobar dan, ljudi! Nihao – pozdravio je predsednik Vučić putare koji rade na izgradnji “smajlija”, brze saobraćajnice koja će mnogo toga promeniti u putovanju kroz Vojvodinu.
Kineski radnici su mu kao iz topa odgovorili istim pozdravom posle čega je prvo upitao koliko je daleko Sombor odatle, na šta su mu rekli 22 kilometra, pa je upitao i gde im je tabla s planiranim radovima pa postavio još nekoliko pitanja u vezi sa izgradnjom te brze saobraćajnice i udaljenošću drugih gradova odatle.
– Ovo je jedna od investicija koja će približiti Sombor Beogradu i Novom Sadu, ali i Mađarskoj… I Rumuniji, i Rumuni će ovde prolaziti, mnogo im je kraće. Velike pare ulažemo u ovo, i ovo je deo onoga što smo nazvali EXPO 27, nije to samo Beograd – rekao je Vučić naglasivši da će ovo biti deo modernih i brzih saobraćajnica koje kad imate onda vam dolaze investitori.
FOTO: TANJUG/VLADIMIR ŠPORČIĆ
Pomenuo je i domaće kompanije koje sada imaju posla više nego ikada a čiji su putari nekada tavorili i preživljavali pa je pomenuo i jednu poimence kojoj je prošla godina bila najbolja.
– Ovo će doneti život u ovaj kraj i za mlade ovog kraja – dodao je Vučić podsetivši da smo uvek mislili da je Vojvodina najrazvijeniji deo Srbije pa se vidi da nije tako.
Predsednik je dodao da posebno mora da se ulaže u Banat, pa u Bačku Palanku i Titel – rekao je i dodao koliko dobre i brze saobraćajnice menjaju sve jer tada dolaze investitori.
Vučić je rekao da neće industrija tamo gde nema gasa. Dodaje da kada nemate gasovod, onda nemate industriju.
– Industrija je ono što je važno, kao i tehnologija i veštačka inteligencija – rekao je Vučić i dodao da sutra kreću radovi za BIO4Kampus.
FOTO: TANJUG/VLADIMIR ŠPORČIĆ
Kako kaže, moraće puno da se ulaže i ovim krajevima kao i u istok Srbije.
– Moramo da gradimo građevinske kompanije u našoj zemlji. A da ne pričam o tome koliko nemamo radnika – rekao je predsednik i dodaje da je zbog toga dualno obrazovanje od presudnog značaja.
‘Samo jedan rat kad bi prestao od ovih velikih…’
– Jedan rat kad bi prestao od ovih velikih, posebno ukrajinski, takvom brzinom bismo napredovali… – rekao je Vučić dodavši da što pre treba da dostignemo cifru od 1.000 evra prosečne plate pa podsetio na obećanje od 1.400 evra prosečne plate do kraja mandata. Kazao je i da posebno treba da se ulaže u Vojvodinu i istočnu Srbiju jer je odatle mnogo ljudi otišlo. Dodao je i da niže od Leskovca nemamo nijednu od velikih kompanija. Predsednik je rekao i da treba da gradimo svoje putarske kompanije koje mogu same da grade puteve po Srbiji po najvišim standardima. – Danas nemate zavarivača bez 120.000 dinara… Doktor nauka može da ima manje plate, ali zavarivača nema, zato je važno to dualno obrazovanje… Nemamo zavarivača, bravara, kovača, znate koliko se muči samo naša vojna industrija.. – kaže predsednik. – Treba nam još 10.000 kilometara lokalnih i regionalnih puteva da uradimo i obnovimo… Sve što više radimo i gradimo, koliko puta više treba da se ulaže u održavanje…. Kod nas je gotovo nemoguća udarna rupa na auto-putu jer toliko ulažemo, dižemo i drumarine jer imamo sve više putnika, ali to je još nedovoljno da pokrije troškove… – Pa samo ovaj ovde put košta dve milijarde, isto toliko koštaju lokalni putevi po Srbiji – naglasio je.
Vučić je rekao da velike pare ulažu u održavanje autoputeva. Dodaje da još uvek nije idealno, da će morati da bude još bolje i da svaki novi put zahteva dodatno održavanje.
Privukli smo više od 4 milijarde stranih investicija
Vučić je rekao da smo s prvom dekadom decembra privukli više od 4 milijarde stranih investicija, a da očekuje između 4,4 i 4,5 milijardi.
Komentarišući proteste u Beogradu, rekao je:
– Igraju tamo fudbal, a ljudi se juče mučili sat i po da dođu s kraja na kraj Beograda i hitne službe. Pitam šefa Oebsa i ODIR-a kad im je i ko rekao, a mi znamo i ko i kad, zašto ste to sakrili od javnosti, pitam vas mrtav hladan sad kad je sve prošlo, što to krijete od javnosti, sve je to bilo pripremljeno mnogo ranije, što su znale i naše službe – rekao je Vučić.
FOTO: TANJUG/VLADIMIR ŠPORČIĆ
Kako dodaje, kada budu rekli, on će da iznese dokaze…
– Igraju tamo fudbal, a ljudi se juče mučili sat i po da dođu s kraja na kraj Beograda… i hitne službe se mučile… Jel ste se zapitali otkud policija u Skupštini grada? Otkud policija u Skupštini grada, zato što su znali da će nasiljem pokušati da je zauzmu… Sve su to znale naše službe, a neki ćute – rekao je Vučić koji je nekoliko puta istakao da je jako ponosan na naše policajce koji su to sve to tako uzdržano uradili.
– Za ovo, u Nemačkoj bi boga ubili u njima – kaže Vučić i dodaje:
– Onu Gretu Tunberg nosili ko pero kad su protestovali za neki rudnik.
Vučić je istakao da će institucije uraditi svoj posao, kao i da se 30. decembra ponavljaju izbori koji SNS-u mogli da donesu još 1 mandat jer drugi ne mogu ni da dobiju ni da izgube.
FOTO: TANJUG/VLADIMIR ŠPORČIĆ
Ministar Vesić o elektro-punjačima: Predsednik je naložio da budemo najbolji u regionu
Na pitanje hoće li biti elektro-punjača na ovoj deonici, Vučić je rekao da je tražio da budemo najbolji u regionu, a Vesić obrazložio da je raspisan tender i da će u krajnjoj cifri biti više od 300 elektro-punjača.
Rekao je i da je pumpama naloženo da na svake 4 punilice na pumpama mora biti jedan elektro-punjač.
Na Horgošu ćemo s Mađarima da napravimo najveći prelaz u Evropi, uložićemo 200 miliona evra
Prelaz Bački breg biće proširen…
– Na Horgošu ćemo s Mađarima da napravimo najveći prelaz u Evropi, uložićemo 200 miliona evra… jer nam je tu usko grlo, već pregovaramo sa EU o tome, i da se postave te zelene trake – rekao je Vučić odgovarajući na pitanja novinara posle obilaska radova.
Na pitanje hoće li biti elektro-punjača na ovoj deonici, Vučić je rekao da je tražimo.
FOTO: TANJUG/VLADIMIR ŠPORČIĆ
Podsetimo, prvi radovi na izgradnji brze saobraćajnice “Osmeh Vojvodine” počeli su polovinom decembra.
Saobraćajnica “Osmeh Vojvodine” biće duga oko 186 kilometara i od Bačkog Brega do Vrbasa stizaće se oko 50 minuta, a od Vrbasa do Srpske Crnje za sat i deset minuta.
Brza saobraćajnica je projektovana za brzinu od 100 kilometara na sat.
Na delu trase, od Sombora do Kikinde, planirana je izgradnja 46 mostova (preko kanala i prolaza za put), 34 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 35 propusta. Na trasi brze saobraćajnice planirana je izgradnja 12 petlji: Sombor, Kljajićevo, Sivac, Crvenka, Kula, Vrbas Zapad, Vrbas Sever, Vrbas Istok, Vrbas E75, Srbobran Sever, Turija i Kikinda Istok. Planirana je izgradnja i 13 površinskih kružnih raskrsnica.
Ministar građevinarstva Goran Vesić izjavio je ranije da ta brza saobraćajnica nije važna samo za Srbiju i naše građane već i za Mađare i Rumune, budući da će biti priključena na mrežu mađarskih i rumunskih auto-puteva i saobraćajnica. Vesić je rekao da ćemo prekategorizacijom i proširenjem graničnog prelaza Bački Breg i završetkom auto-puta sa mađarske strane biti priključeni na auto-put Budimpešta – Pečuj kod Mohača.