Kina je danas pokazala svoj prvi kruzer izgrađen u sopstvenoj režiji, koji je krenuo iz Šangaja na prvo putovanje ka Južnoj Koreji i Japanu. Brod “Adora medžik siti”, koji ima 16 spratova i može da primi 5.246 putnika, predstavlja dostignuće zemlje u sektoru brodogradnje, kojim dominiraju evropske industrije.
Brod je zajednički naručila kineska kompanija “China State Shipbuilding Corp” i američka korporacija “Carnival Corp”. On ima više od 20 restorana i barova, zatvoreni park sa palmama, pozorište sa skoro 1.000 mesta i tržni centar od 2.000 kvadratnih metara. On je zamišljen za kinesku srednju klasu, pa ima i salon za igru madžong i restoran specijalizovan za kineski fondu.
Izgradnja broda kasnila je zbog pandemije kovida 19, po Lojdovom registru (LR), koji se bavi klasifikacijom i sertifikacijom brodova. Međutim, mnogo delova za ovaj kruzer potiče od stranih dobavljača. Marko Skopaz iz LR-a smatra da Kina u budućnosti ima izglede da izgradi sopstveni dobavljački lanac.
Brod je “početak brzog i neizbežnog razvoja zemlje u projektovanju i izgradnji kruzera”, rekao je Skopaz. Kina nastavlja da sprovodi svoju strategiju emancipacije od stranih tehnologija, koju je pokazala i sredinom decembra, kada je u Hongkongu predstavila svoj najveći putnički avion sopstvene proizvodnje C 919.














