Učesnici u projektu izgradnje međunarodnog transportnog koridora „Sever –Jug“ započeli su praktičnu realizaciju uspostavljanja železničke komunikacije na deonici Rašt-Astara duž obale Kaspijskog jezera preko teritorije Irana do granice sa Azerbejdžanom, saopštio je ministar spoljnih poslova Rusije Sergej Lavrov.
– Reč je o uspostavljanju neprekidne železničke veze, između ostalog i na deonici Rašt-Astara. To nije neka tajna. O toj temi se odavno razgovara i sada je počela praktična realizacija. Ovde vodeću ulogu igraju Rusija i Azerbejdžan – rekao je Lavrov nakon sastanka sa ministrom spoljnih poslova Azerbejdžana Džejhunom Bajramovom.
Po rečima Lavrova, projekat otvaranja međunarodnog transportnog koridora „Sever –Jug“ svakako biti realizovan jer za to postoji politička volja svih strana.
Međuvladin sporazum o otvaranju multimodalnog transportnog koridora „Sever –Jug“ potpisale su Rusija, Indija i Iran 2000. godine. Kasnije se broj učesnika proširio na 14. Koridor „Sever –Jug“ dug je 7.200 kilometara i predstavlja kraću alternativu Sueckom kanalu. U poređenju sa morskim putem, udaljenost je smanjena za oko dva puta, a prema tome i vreme i troškovi prevoza za oko 30 odsto.
Sada projekat objedinjuje nekoliko različitih transportnih sistema različitih država. Indija je uložila u projekat oko 2,1 milijardu dolara, od čega je deo namenjen za izgradnju transportne infrastrukture u Iranu.
Po rečima Lavrova, projekat otvaranja međunarodnog transportnog koridora „Sever –Jug“ svakako biti realizovan jer za to postoji politička volja svih strana.
Međuvladin sporazum o otvaranju multimodalnog transportnog koridora „Sever –Jug“ potpisale su Rusija, Indija i Iran 2000. godine. Kasnije se broj učesnika proširio na 14. Koridor „Sever –Jug“ dug je 7.200 kilometara i predstavlja kraću alternativu Sueckom kanalu. U poređenju sa morskim putem, udaljenost je smanjena za oko dva puta, a prema tome i vreme i troškovi prevoza za oko 30 odsto.
Sada projekat objedinjuje nekoliko različitih transportnih sistema različitih država. Indija je uložila u projekat oko 2,1 milijardu dolara, od čega je deo namenjen za izgradnju transportne infrastrukture u Iranu.














