Predsednik Republike i vrhovni komandant Vojske Srbije, Aleksandar Vučić, izvršio je 23. novembra smotru vojnih helikoptera i aviona koji su nedavno pristigli za potrebe Ratnog vazduhoplovstva Vojske Srbije.
U pratnji potpredsednika Vlade i ministra odbrane Miloša Vučevića, Vučić je pregledao 11 jurišno-desantnih helikoptera „Mil“ Mi-35P sa Kipra i dva transportna aviona „Erbas“ C-295W iz Španije. Ovim su okončane dve velike nabavke vojnih resursa iz dve veoma prijateljske i za Srbiju važne države.
Dogovori oko ovih značajnih nabavki pravljeni su paralelno. Helikopteri su Nikoziji u najvećem delu plaćeni isporukama proizvoda naše namenske industrije, a posao je dodatno osnažio saradnju Srbije i Kipra. Sa druge strane, dva savremena transportna aviona iz Španije, plaćena su 66 miliona dolara uz dodatnih 15 miliona za delove, prateću opremu i obuku pilota u Sevilji.
Što se helikoptera tiče, država je 2019. već kupila četiri ruska najsavremenija Mi-35M modela ali je, zbog sukoba u Ukrajini, isporuka kasnije naručena četiri primerka neizvesna. Saradnjom sa Kiprom pronađeno je rešenje za kompletiranje dva odeljenja ovih „letećih tenkova“ uvozom polovnih letelica, koje će biti modernizovane.
Oko transportne avijacije je značajno da sagledamo šta je to naša vojska dobila kupovinom dva nova aviona iz Španije, i da se zapitamo šta je uopšte imala na raspolaganju u toj sferi? Jedini transportni avion koji je Vojska Srbije imala pre nove nabavke bio je „Antonov“ AN-26, koji je bivši Sovjetski Savez prestao da proizvodi još 1986. godine. Kako je naglasio i predsednik Vučić, nove „Erbasove“ transportne letelice tipa C-295W mogu da prevezu 71 putnika ili do 48 padobranaca pod punom opremom, a nosivost im je 9,2 tone, sa brzinom do 480 kilometara na čas i mogućnošću da lete i do visine od 9,1 km.













