Na predstavljanju povodom puštanja u rad dve nove elektronske usluge MUP-a koje će olakšati komunikaciju građana sa saobraćajnom policijom, potpredsednik Vlade i ministar unutrašnjih poslova Ivica Dačić je rekao da će one znatno pomoći građanima i uštedeti im vreme koje bi morali da izdvoje za dolazak na šaltere.
Reč je o servisima „Pregled saobraćajnih prekršaja“ i „Izjašnjenje o upravljanju vozilom u vreme prekršaja“, dostupnim putem portala eUprava.
Usluge i kontrola na usluzi građana
Dačić je podsetio da je reč o nastavku dugoročnog procesa digitalizacije ministarstva, započetog još 2008. godine, čiji je cilj modernizacija rada i pretvaranje MUP-a u, kako kaže, „pravi servis građana“.
„Država mora biti bliža svakom čoveku. Sistem treba da bude jednostavan, transparentan i dostupan svima. Ove usluge su korak napred ka tome“, rekao je Dačić.
Prva usluga omogućava građanima da u svakom trenutku elektronski provere svoj dosije saobraćajnih prekršaja za poslednje četiri godine, uključujući informacije o postupcima, kaznenim poenima, zabranama upravljanja vozilom i statusu uplata, i to bez dolaska u policijsku stanicu.
Brza provera bez redova
Druga usluga omogućava da vlasnik vozila elektronski potvrdi ko je upravljao automobilom u trenutku prekršaja. Umesto papirnih poziva i dugih procedura, građani sada mogu sa računara ili telefona odmah potvrditi da su oni bili za volanom ili dostaviti podatke o drugom licu.
Dačić je naglasio da ove usluge donose stvarnu promenu u načinu funkcionisanja administracije.
„Građani više neće trošiti vreme na šalterima. Više od 250.000 ljudi godišnje neće morati da dolazi u MUP samo zbog ovih procedura. Time smanjujemo gužve i rasterećujemo službenike“, naveo je ministar.
Nove e-usluge dostupne su isključivo preko portala eUprava, što obezbeđuje visok nivo bezbednosti i eliminiše mogućnost zloupotreba neovlašćenim linkovima ili porukama.














