Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obići će danas radove na izlaznom portalu tunela “Iriški venac” u okviru projekta Novi Sad – Ruma.
– Mislim da nikada nije bilo toliko mostova da se gradi u Novom Sadu – kazao je na početku predsednik Vučić.
– Dogodine ćemo morati da krećemo u projektovanje proširenja puta Beograd – Novi Sad – dodao je.
– Po prvi put posle mnogo decenija da Vojvodina, sever Srbije, dobija najviše saobraćajnica.
Kako je dodao, Munjino brdo je najvažnija deonica.
– Sada ćemo da pojačamo pare za Irig. Mnogo toga još moramo ovde da uradimo. Beograd – Zrenjanin će mnogo da podigne, od Ovče, Borče, Opova, Ečke… I Bačka Palanka, i Begeč i Futog mnogo dobijaju ovim – ističe predsednik.
Govoreći o eksproprijaciji, Vučić je rekao da naši ljudi nisu dovoljno ažurni, a oni koji prodaju deo imanja podignu cenu i gledaju koja će biti vrednost kada se izgradi put i imate advokate koji su tu da “iskamče pare” od države i uzmu procenat.
– To tako izgleda iz države. Ljudi ne mogu da budu presrećni kad to čuje, a mi nemamo gde da otvorimo kamenolom – dodao je Vučić i napomenuo:
Ovo je velika stvar, ovo se završava do juna 2026. godine. Do kraja 2026. mora sve da se završi. Ovo je drugo lice Srbije
Najavio je i da će biti sređena ili sklonjene pumpe, udžerice pored puta…
– Hoćemo da nađemo dve milijarde da bi obnovili lokalne i regionalne puteve – istakao je Vučić i napomenuo se ove godine završava 167 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica, a u toku je izgradnja 642 kilometara.
On je dodao da je kvalitet radova izvanredan, ali da kada je reč o brzini uvek hoćemo brže.
– Ovo je najduži tunel. Munjino brdo je najkomlikovaniji, ali je ovaj duži – kazao je Vučić.
Predsednik Srbije je rekao da u Leskovac stiže nova fabrika, velika investicija, koja možda neće zaposliti dovoljan broj ljudi, ali je reč o visokoj tehnologiji.
– Kaže da je sredinom 2025. godine će prosečna plata biti 1000 evra, generacije su sanjale o tome, dok će inflacija biti spuštena na 3,5 odsto – rekao je Vučić.
Odgovarajući na pitanja novinara, je objasnio da je minimalna zarada ono što poslodavac mora da isplati.
– Na minimalcu je 260.000 ljudi, njihov broj se smanjuje i on je skočio za 17,8 odsto. Rast penzija ide na 14,8 odsto i to nije poslednje povećanje, to je moje očekivanje. Ako budemo održali stipu rasta idu i nova povećanja u toku godine – napomenuo je predsednik Srbije.
Rekao je da ga nije briga ko spolja želi drugačiju vlast ili opoziciju.
– Baš me briga šta kažu strani mediji, strane vlade, zanima me samo šta kaže narod u Srbiji – istakao je Vučić.
Govoreći o šetiti koja se nanosi razbijanjem Skupštine grada je velika.
– Velika je šteta i za imidž Srbije. Ljudi hoće da dođu na odmor i da se provedu, a ne da učestvuju u nemirima – naglasio je predsednik Srbije i napomenuo da nikada manje prigovora nije bilo na izborni proces.
On je govoreći o kritikama dela opozicije, podvukao da je suština politike život, a ne trikovi.
Reč je o deonici u okviru Fruškogorskog koridora.
Tunel Iriški venac spojiće Novi Sad i Rumu i najzahtevnija je tačka Fruškogorskog koridora. Nakon završetka radova, ovaj tunel će biti najduži u Srbiji, čak oko 3,5 kilometara.
Pošto se sastoji iz dve cevi, to znači da će kineska kompanija CRBC, koja je angažovana na ovom projektu, ukupno izbušiti sedam kilometara tunela kroz Frušku goru.
Izgradnja tunela zvanično je poćela 1. maja 2021. i radnici CRBC skoro godinu i po dana borili su se terenom na severnom portalu tunela, učvršćujući okolne padine, da bi u jesen 2022. počelo bušenje tunela hidrauličkim bušilicama, pošto je upotreba dinamita u nacionalnom parku zabranjena.
Prema idejnom projektu kojeg je uradio Institut za puteve 2016, planirana je širina kolovoza od osam metara sa dve saobraćajne trake po smeru.
Tu su i bezbednosne niše na svakih 150 metara i prolazi za pešake na svakih 290 metara kroz koje će moći da se prođe u slučaju požara, saobraćajnih nesreća i drugih nepredviđenih situacija.
Za vozila i kamione planira se izgradnja dva vezna tunela kroz koje će moći da prođu ako ostanu u kvaru, a sve je projektovano u saglasnosti sa nemačkim standardom bezbednosti RAPT.
Predviđena je i izgradnja kontrolnog centra koji će nadgledati saobraćaj u tunelu ispod Iriškog venca, ali i u 350 metara dugom tunelu Širine, koji će se nalaziti iznad Tekija u Petrovaradinu. Sistem za nadzor trebalo bi da prati i nivo zagađenja.
Sam Fruškogorski koridor je vredan 606 miliona evra i planiran kao brza saobraćajnica sa po dve saobraćajne trake po smeru. Dužine je 47,7 kilometara.
U novrembru je bilo završeno nešto više od 30 odsto radova, što znači, kako je tada kazao ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastruktur Goran Vesić da će prema predviđenoj dinamici radovi biti gotovi do 2026. godine, a ceo koridor spojen sa Novim Sadom uključujući i most kod Petrovaradina.