Druga deonica Moravskog koridora, koja se proteže od Makrešana do Koševa kod Kruševca, svečano je puštena u saobraćaj, obećavajući bolji život za oko pola miliona ljudi koji žive u njenoj blizini. Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Goran Vesić, istakao je da je ovo ključni korak u realizaciji politike predsednika Srbije Aleksandra Vučića, čiji je cilj saobraćajno povezivanje svakog dela zemlje.
Moravski koridor, opisan kao put budućnosti, opremljen je najsavremenijom “vaj-faj” mrežom i optičkom infrastrukturom, a širina od 11,5 metara čini ga širim za metar u odnosu na ostale auto-puteve u Srbiji. Ova karakteristika doprinosi ne samo komfornijoj vožnji, već i povećanju bezbednosti u saobraćaju.
Ministar Vesić je naglasio da je Moravski koridor prvi digitalni autoput u Srbiji, sposoban za upotrebu autonomnih vozila bez vozača. Pametni transportni sistemi omogućavaju praćenje vremenskih uslova, gustine saobraćaja i registraciju nesreća, pružajući vozačima ključne informacije za sigurnu vožnju.
Uz već završenih 27,8 kilometara koridora, planirano je da se do kraja sledeće godine završi još 28 kilometara od Kruševca do Vrnjačke Banje, kao i 32 kilometra od Preljine do Adrana kod Kraljeva. Sledeće godine, Kraljevo, Vrnjačka Banja i Trstenik biće povezani sa Moravskim koridorom, što će dodatno unaprediti saobraćajnu infrastrukturu i kvalitet života građana.
Izgradnja Moravskog koridora prati i regulacija reke Zapadne Morave, što je od velikog značaja za region. Na inicijativu predsednika Vučića, putarina na novoj deonici neće se naplaćivati do 1. januara naredne godine, čime se dodatno podstiče korišćenje ovog modernog saobraćajnog pravca.














