Danas u 15 sati otvorena je nova deonica Moravskog koridora, koja se proteže od Makrešana do Koševa, u dužini od 10,9 kilometara. Ovaj segment auto-puta povezuje Kruševac i Rasinski okrug sa Koridorom 10, čime se značajno unapređuje saobraćajna infrastruktura u regionu. Ukupna dužina prve deonice od Pojata do Koševa sada iznosi 27,6 kilometara.
Nova deonica auto-puta projektovana je za brzinu od 130 kilometara na čas, sa kolovozima širine 11,5 metara, što je čini jednim od najširih auto-puteva u Srbiji. Vozači će uživati u bezbednijoj vožnji, kraćem vremenu putovanja i manjoj potrošnji goriva.
Leonid Vuković, šef projekta Moravskog koridora, istakao je da su u okviru izgradnje realizovani brojni infrastrukturni projekti, uključujući dve denivelisane raskrsnice i više mostova i nadvožnjaka. Takođe, izvedeni su radovi na hidrotehničkom uređenju, uključujući odbrambeni nasip i obalnu utvrdu, koji će štititi auto-put od erozije Zapadne Morave.
Poseban akcenat stavljen je na digitalizaciju sa digitalnim uređajima postavljenim duž deonice, koji će prikupljati i prosleđivati informacije o stanju na putevima, doprinoseći sigurnosti i efikasnosti saobraćaja. Ovi uređaji biće instalirani duž cele trase Moravskog koridora, u ukupnoj dužini od 112 kilometara.
Intenzivni radovi na koridoru uključuju angažovanje oko 4.000 radnika i preko 1.500 građevinskih mašina i transportnih sredstava. Vuković je naglasio da je veliki broj objekata već završen, a napredak je posebno vidljiv na deonicama ka Vrnjačkoj Banji i Preljini.
Putarina na Moravskom koridoru počeće da se naplaćuje od 1. januara 2024. godine, čime će se dodatno unaprediti održavanje i razvoj saobraćajne mreže u Srbiji.